Veelgestelde vragen - WP hackvrij

Veelgestelde vragen

1Waarom wordt juist mijn website gehackt?
Geautomatiseerde systemen doorzoeken het internet op kwetsbare WordPress-websites. Als er een website gevonden is waarbij de 'achterdeur' op een kier staat, dan wordt er door een script geprobeerd om kwaadaardige bestanden te plaatsen in de webruimte, of om de database te injecteren met code. In 90% van de gevallen gaat het om geautomatiseerde hacks en is jouw website dus enkel uitgekozen omdat deze vatbaar is voor een hack. Bijvoorbeeld omdat de plugins of de WordPress-versie niet up-to-date is.
2Hoe weet ik of mijn WordPress-site gehackt is?
  • Bezoekers klagen over reclame of pop-ups
  • Een antiviruspakket geeft een waarschuwing bij bezoek van de site
  • Google vermeldt: “Deze site kan schade toebrengen aan uw computer“
  • Je hostingprovider geeft aan dat er veel spam-mails verzonden worden
  • Er staan gebruikers in het WordPress-paneel die je zelf niet hebt toegevoegd
  • Bezoekers worden doorgestuurd naar een andere website
  • Er staan pagina's of berichten in het WordPress-paneel die je zelf niet hebt toegevoegd
  • Je website is traag of onbereikbaar
3Kan ik zelf een WordPress-hack oplossen?
Het is zeker mogelijk zelf een WordPress-hack op te lossen. Echter moet je wel over de nodige technische kennis beschikken. Daarnaast is het veel belangrijker om je website na het oplossen van de hack goed te beveiligen. Wil je het zelf proberen? Wij hebben een uitgebreid stappenplan voor je gemaakt.
4Is een hack te voorkomen?
Door de WordPress core-bestanden, plugins en het thema up-to-date te houden, en door de juiste beveiligingsinstellingen te doen, is de kans op een hack in principe nihil. Ook is het belangrijk dat je voordat je een plugin installeert, kijkt naar hoe vaak deze geüpdatet wordt en of er lekken in de plugin bekend zijn.
5Geven jullie garantie?
Ja, wij geven bij de afname van WordPress hackvrij maken een garantie van 2 maanden. Mocht de website binnen deze twee maanden een nieuwe hack ondervinden, dan lossen wij deze zonder kosten op. Wijzig je zelf de beveiligingsinstellingen of installeer je zelf één of meerdere plugins die een hack veroorzaken, dan vervalt deze garantie en berekenen wij het normale tarief voor het hackvrij maken van je website. Bij de afname van een preventiepakket lossen wij een eventuele hack altijd zonder extra kosten op.
6Hoe snel kan mijn website hackvrij gemaakt worden?
Binnen 24 uur zorgen wij dat je WordPress website weer veilig online staat. In uitzonderlijke gevallen duurt het langer omdat we bijvoorbeeld afhankelijk zijn van de hostingprovider waar jouw website ondergebracht is.
7Hoe gaan jullie te werk bij het oplossen van een hack?
  • We inventariseren de omvang van de hack
  • Tijdelijk blokkeren we alle verkeer naar je website
  • Wij maken een backup van je website
  • Onderzoek naar de oorzaak van de hack
  • Opschonen van alle bestanden in de webruimte
  • Controle en opschonen van de database
  • Alle wachtwoorden worden gewijzigd
  • We voeren een virusscan uit
  • We plaatsen de website weer online
  • Website verwijderen van eventuele blacklist
  • Rapportage en nieuwe logingegevens verstrekken
8Wanneer en hoe moet ik betalen?
Wij sturen na het afronden een rapportage van de gedane werkzaamheden inclusief de factuur. Wij vragen je de factuur te voldoen binnen 7 dagen. Het preventief-beveiligen-pakket waarvoor je een maandelijkse vergoeding betaalt factureren we per jaar.
9Hoe kan ik jullie bereiken?
Wij zijn tijdens kantooruren bereikbaar op het nummer: 024 - 30 10 049 en via mail op: help@wphackvrij.nl.
Is je website gehackt? Wij lossen het binnen 24 uur op voor eenmalig € 149,00Direct bestellen
+